Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Isnin, Mei 31, 2010

Entri 42 : Hai Peng Kopitiam



Hai Peng Kopitiam - Selain daripada Kemaman Cendol Kopitiam, Hai Peng Kopitiam merupakan salah sebuah kopitiam yang memang amat popular dan menjadi tumpuan kebanyakkan pelanggan daripada pelbagai kaum di daerah Kemaman. Kedudukan Hai Peng Kopitiam yang terletak di simpang masuk ke Bandar Chukai ini selalu menarik perhatian pelanggan untuk singgah dan menjamu selera di sini, tidak kiralah pelanggan itu terdiri daripada kaum China, kaum Melayu dan juga kaum India.

Pelancong-pelancong asing dan juga pelancong-pelancong dari luar daerah Kemaman turut tidak melepaskan peluang untuk mencuba menu yang terdapat di Hai Peng Kopitiam ini yang telah mencetuskan fenomena dan selalu membuatkan penulis terfikir apakah keistimewaannya di Hai Peng Kopitiam.

Nahh...anda terliur tak melihat makanan yang terhidang ini?

** Inilah dia menu utamanya. Air kopi istimewa untuk penggemar kopi.

** Menu roti yang berintikan kaya. Inti kaya ini dikatakan menjadi igauan pelanggan-pelanggan untuk datang ke Hai Peng Kopitiam. Anda juga teringin untuk merasa menu ini?

** Ini pula menu ice-blended coffee yang dicampur aiskrim. Memang sedap jika dinikmati semasa cuaca panas dan boleh menyegarkan tekak anda yang kering itu.

** Haah..jangan tidak tahu. Di sini pun ada menu nasi dagang tau. Khas untuk anda yang mencari menu berasaskan nasi di Hai Peng Kopitiam. hehe. Menu nasi lemak pun ada dijual di sini.

Hai Peng Kopitiam ini diasaskan oleh pengurusnya yang berbangsa China. Jika anda yang berbangsa China ingin mencuba menu di sini, jangan tunggu lama-lama ye. Boleh berkunjung ke lokasi berikut :

Hai Peng Kopitiam
No. 3753 Jalan Sulaimani,
Bandar Chukai,
24000 Kemaman,
Terengganu Darul Iman.

Hubungi : 09 - 859 7810

Waktu Operasi :

Dari jam 6.45 pagi hingga jam 6 petang


Maklumat lanjut di sini. (** sumber internet)

Jika anda yang bukan berbangsa China tetapi ingin juga datang ke kopitiam ini, silakan. Tetapi penulis tidak mengesyorkan anda untuk datang ke kopitiam ini terlalu kerap. Pilihlah lokasi kopitiam lain yang berdekatan dengan anda dan lagi terjamin - seperti Kemaman Cendol Kopitiam.

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan