Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Isnin, Mei 17, 2010

Entri 35 : Sukaneka Rakyat


Sukaneka Rakyat - Tidak meriahlah sesuatu program yang diadakan secara besar-besaran jika tidak dimasukkan sekali pertandingan sukan rakyat di dalam agendanya. Begitu juga dengan Program Juara Rakyat yang disertai oleh penulis dan rakan-rakan, pertandingan sukaneka rakyat ini telah diadakan pada hari kedua penulis berkampung di daerah Hulu Terengganu.

Penyertaan yang diterima menggalakkan dengan melibatkan 4 buah kampung di sekitarnya, di mana penulis dan rakan-rakan turut bertanding dan mewakili Kampung Felda Mengkawang.
Perasaannya memang seronok tidak terkata, kerana ini merupakan pengalaman pertama kami dapat mencuba permainan tradisional buluh panjang. haha...kelakar sungguh saat kami bermain dek kerana kami tiada langsung pengetahuan untuk bermain permainan tradisional ini.

Tetapi di dalam keadaan tidak tahu apa-apa pun dengan bangganya - kami berjaya meraih tempat ketiga. haha. itulah keseronokan yang kami semua tidak dapat lupakan.









Lihatlah sendiri kemeriahannya di dalam gambar-gambar di atas. Anda teruja? Jom bersukaneka rakyat bersama-sama memeriahkan Negeri Terengganu Darul Iman!

Anda ingin merasai sendiri pengalaman bermain sukan rakyat sebegini, jangan segan untuk melibatkan diri anda di dalam mana-mana program yang dianjurkan di tempat yang berdekatan. Penulis juga akan turut menceritakan satu lagi aktiviti yang telah penulis rasai semasa program anak angkat ini di dalam entri yang seterusnya.

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan