Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Selasa, Mei 04, 2010

Entri 19 : Pak Ali Pandai Besi



Di daerah Kemaman, tempat ini merupakan salah satu lokasi yang menarik untuk dilawati oleh anda yang ingin tahu lebih lagi mengenai kesenian dan teknik-teknik terbaik dalam pembuatan keris, parang dan juga senjata tradisonal yang lain.

Pak Ali Pandai Besi ialah merupakan satu Projek Yayasan Diraja Sultan Mizan dan ditubuhkan sebagai satu landasan ke arah memartabatkan seni warisan di Negeri Terengganu Darul Iman sejak dari tahun 1986.

Pak Ali Pandai Besi telah berpengalaman selama 10 tahun di dalam bidang pembuatan keris dan senjata tradisional dan ia merupakan gelaran yang diberi kepadanya.



Jika anda berminat untuk mengetahui dan melihat sendiri apa keistimewaannya Pak Ali, boleh temui beliau di alamat berikut :

Ghazali Bin Mohd Noor (Pak Ali)
No 300 Jalan Damai 1
Felda Neram 1
24000 Kemaman
Terengganu Darul Iman

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan