Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Isnin, Mei 17, 2010

Entri 36 : Motivasi Pelajar SK. Felda Mengkawang


Inilah lagaknya penulis dan seorang rakan sebelum menggalas tanggungjawab sebagai fasilitator untuk murid-murid SK. Felda Mengkawang. hehe. Seronok sangat gamaknya kan?

Haah..inilah dia satu lagi aktiviti yang penulis sertai semasa Program Anak Angkat di Felda Mengkawang. Motivasi Pelajar SK. Felda Mengkawang ini diadakan pada hari terakhir penulis berada di sini. Pelajar-pelajar yang terlibat terdiri daripada pelajar SK. Felda Mengkawang yang berada di tahun empat (4), tahun lima (5) dan tahun enam (6) sahaja. Penulis dan rakan-rakan berpeluang merasai pengalaman sebagai fasilitator kepada semua murid-murid ini yang telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan kecil. Penulis tidak mahu bercerita panjang, biar gambar-gambar di bawah ini sahaja yang berbicara.










SK. Felda Mengkawang, di sini menjadi sekolah pilihan majoriti keluarga di Felda Mengkawang untuk menyekolahkan anak-anak mereka untuk menimba ilmu sebaik mungkin. Rata-rata penduduk di sini terdiri daripada golongan berpendapatan rendah dan sederhana. Hanya segelintir sahaja penduduk di sini yang benar-benar berkemampuan. Tetapi mereka semua sentiasa bekerjasama jika ada hal yang memerlukan khidmat semua.

Saya mahu cetak entri ini.

1 komen sahaja:

watashiwa sensei berkata...

Terima kasih admin,, tjumpa pulak cari gambar sy kt sklh 8 tahun yg lepas

Catat Ulasan