Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Selasa, Jun 15, 2010

Entri 57 : Telaga Simpul Pantai Marina


Telaga Simpul
terletak di Pantai Marina. Kedua-dua nama tempat yang terletak di Kawasan Perindustrian Teluk Kalong, daerah Kemaman ini memang tidak boleh dipisahkan. Kedua-dua nama ini juga merujuk kepada satu tempat yang sama sahaja - iaitu Telaga Simpul Pantai Marina.

Kebiasaannya ramai pengunjung yang mahu datang ke sini lebih terbiasa dengan panggilan Pantai Marina berbanding dengan Telaga Simpul. Orang lama ada juga mengatakan bahawa Telaga Simpul Pantai Marina ini menyimpan sejarah dan misteri yang tersendiri. Misteri nusantara yang sukar dirungkai tanpa sebarang bukti yang jelas. hehe

Ohh...apakah misteri tersebut? Jika mahu tahu lebih lagi, anda harus datang ke sini dahulu.

Pada asalnya Telaga Simpul ini adalah sama sahaja seperti yang terdapat di rumah-rumah kampung. Tetapi setelah diubah suai dan dicantikkan sedikit rupanya, Telaga Simpul ini masih lagi tetap utuh struktur binaannya dan tahan lama tidak luput ditelan zaman.


Pantai Marina menjanjikan seribu satu kenangan yang menarik kepada anda yang ingin bertandang ke sini. Keindahan pantainya masih elok tercipta walaupun sudah sedikit terhakis. Anda boleh bermain air di gigi air pantai ini yang begitu sejuk tatkala kaki direndam ke dalamnya.

Semasa kunjungan penulis ke sini, kelihatan beberapa kaki pancing turut tidak melepaskan peluang untuk mencuba nasib mereka di Pantai Marina. Mungkin disebabkan di sini, golongan kaki pancing ini akan beroleh sedikit ilham dan ketenangan untuk mendapat hasil yang lumayan. hehe. iye kan?

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan