Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Khamis, Jun 10, 2010

Entri 51 : Taman Bandar Cukai


Taman Bandar Cukai telah dirasmikan oleh Y.A.B Dato' Seri Amar Diraja Tan Sri Haji Wan Mokhtar Bin Ahmad, iaitu merangkap juga sebagai Menteri Besar Negeri Terengganu Darul Iman pada masa itu. Tanggal 6 hb Ogos 1994 telah menjadi saksi Taman Bandar Cukai dibuka untuk kegunaan umum.

Saksi kemegahan Taman Bandar Cukai.

Taman Bandar Cukai yang terletak di daerah Kemaman ini amat sesuai untuk anda berekreasi dan melakukan aktiviti bersama keluarga dan rakan-rakan. Saban tahun, di sinilah tempatnya selalu diadakan pelbagai aktiviti yang melibatkan semua rakyat pelbagai kaum di peringkat daerah dan juga Negeri Terengganu.

Di sini juga merupakan tapak tetap (wajib) diadakan pasar malam di Bandar Chukai pada setiap hari Isnin dan Khamis. Pada setiap hari Jumaat juga turut diadakan Pasar Hari Jumaat di Taman Bandar Cukai.


Anda ingin tahu apa yang menariknya di sini? Sudah tentu keindahan landskapnya yang selalu terjaga dan terpelihara. Begitu indah ciptaan manusia, indah lagi ciptaan Tuhan Pencipta Alam.


Di antara landskap dan mercu tanda yang terpampang megah di Taman Bandar Cukai.

Kemudahan tandas awam, bilik mandi, pondok rehat, bangku duduk, taman permainan kanak-kanak, kedai makan dan juga pelbagai jenis alatan dan keperluan untuk anda bersenam dan berekreasi cukup lengkap tersedia untuk anda dan semua pengunjung yang datang ke sini.

Anda boleh menggunakan kemudahan tandas awam di sini secara percuma sahaja.



Inilah di antara kemudahan untuk anda berekreasi dan bersenam yang disediakan di sini. Gunakanlah kemudahan ini dengan sebaik-baiknya. Jika tersilap caranya, bahaya juga kan.


Taman permainan kanak-kanak yang terletak di dalam pagar yang cukup selamat untuk anak-anak anda bermain dan bergelak ketawa bersama rakan-rakan sebaya.

Comel sungguh baby ini. Ini sebenarnya adik penulis yang juga ingin bersenam, katanya begitu. hehe

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan