Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Isnin, Jun 14, 2010

Entri 55 : Pulau Kapas


Sudah puas berkelah di pantai daratan, apa kata anda bercuti pula di pulau. Haah..di mana tempatnya itu? Banyak sungguh pulau-pulau yang terdapat di Negeri Terengganu Darul Iman. Tetapi Pulau Kapas menjadi destinasi utama penulis ingin sarankan kepada anda.

Kedudukan Pulau Kapas yang terletak dengan jarak 5 batu laut atau 6 km dari Pantai Marang, Kuala Terengganu ini selalu menjadi tumpuan utama kepada penduduk sekitar daerah Marang untuk datang ke pulau ini. Dengan masa hanya 10 minit perjalanan dari jeti Marang, anda akan sampai ke Pulau Kapas dengan selamat.

Anda yang berminat untuk datang ke Pulau Kapas dan ingin mengetahui cara yang lebih lanjut untuk datang ke sini - sila ke laman ini.

Selamat Datang ke Pulau Kapas.

Lihat kebiruan air di Pulau Kapas. Subhanallah...terlalu cantik.

"Wahh..cantiknya terumbu karang ini. Jom kita bergambar bersama-sama."

Ini keseronokan berganda untuk anda yang berminat untuk mencuba aktiviti menyelam (scuba diving) di Pulau Kapas. Hanya di pulau sahaja, bukan di daratan, ok..hehe


Di antara deretan bangunan dan chalet yang disediakan untuk anda. Di Pulau Kapas, terdapat 9 buah resort yang telah disediakan. Anda boleh membuat penempahan lebih awal jika ingin menginap di resort pilihan anda.

***************************************

Cuti sekolah panjang lagi.
Tak tahu hendak ke mana kali ini.
Jangan fikir ulang kali.
Pulau Kapas menggamit hati.
Datang saja ke sini.
Anda tak akan rugi.

Saya mahu cetak entri ini.

2 komen sahaja:

Admin TKC(hos getah) berkata...

promosi ogos ke redang rm250 se orang
2x hi tea,1x dinner,1xbbq 3x snokling trip
berminat email ke blogterengganu@yahoo.com
nice blog...

MadamIchah berkata...

tq encik.

oh iye. ini promosi untuk pulau kapas je ke? kalau pakej ke pulau perhentian agak2 berapa ye?

Catat Ulasan