Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Ahad, Jun 13, 2010

Entri 53 : Melihat Matahari Terbenam


Melihat matahari petang terbenam di tepi pantai memang menyeronokkan. Penulis berpeluang merasai suasana sebegini bersama adik dan rakan penulis. Di mana tempatnya? Haah..Dekat sahaja tempatnya dengan kampung penulis, iaitu di Pantai Teluk Kalong. Hanya 1 minit berjalan kaki untuk sampai ke pantai ini. Pejam mata pun boleh sampai agaknya, kan?

Kami duduk bersimpuh di tepian pantai, sambil menghadap matahari petang. hehe. Ya Allah...Subhanallah. Begitu cantik suasananya. Terasa kagum amat dengan kekuasaan-Nya.



Pantai Teluk Kalong terletak di Kampung Teluk Kalong - di mana kampung ini merupakan kampung kelahiran Menteri Besar Terengganu, Dato' Ahmad Bin Said.

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan