Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Sabtu, Julai 17, 2010

Entri 78 : Air Terjun Sekayu



Hutan Lipur Sekayu yang juga dikenali dengan nama Air Terjun Sekayu terletak di daerah Kuala Berang. Jika anda sudah pernah sampai ke Kawasan Perkelahan Air Terjun Belukar Bukit, anda pasti tidak akan rugi jika anda turut berpeluang untuk singgah sebentar ke Air Terjun Sekayu. Ini kerana jarak kedua-dua kawasan perkelahan ini hanya lebih kurang 5 kilometer sahaja.





Sungguh! Memang seronok jika anda berpeluang untuk datang ke sini, kerana Air Terjun Sekayu merupakan salah satu destinasi perkelahan yang amat popular di Negeri Terengganu Darul Iman. Di sini, kemudahan-kemudahan seperti tandas dan bilik mandi awam, rumah dan pondok rehat juga disediakan untuk anda sekeluarga.

Tarikan utama di Air Terjun Sekayu ini sudah tentu terletak pada keunikan semula jadi di Taman Pertanian Hutan Lipur Sekayu. Amat cantik dan mengagumkan bagi pendapat peribadi penulis sendiri.



Sudah tidak sabar hendak bermain air ye? Apa lagi, jom singgah ke Air Terjun Sekayu.

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan