Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Rabu, Julai 07, 2010

Entri 75 : Stesen Bas MPKT


Sudah namanya Stesen Bas MPKT - sudah tentu di sini menjadi pusat tumpuan utama akan ditujui jika anda mahu pulang ke kampung halaman dan juga destinasi pilihan masing-masing.

Stesen Bas Majlis Perbandaran Kuala Terengganu atau lebih ringkas dikenali dengan nama Stesen Bas MPKT merupakan stesen bas utama di bandar Kuala Terengganu selain daripada Stesen Bas Tanjung di Dataran Syahbandar, Kuala Terengganu.

Pada setiap hujung minggu, Stesen Bas MPKT ini sering dipenuhi oleh pengunjung-pengunjung dari luar daerah yang datang ke bandar Kuala Terengganu.

Penulis sendiri sudah acap kali datang ke sini. Bukan sekadar untuk menaiki bus SP Bumi Kuala Terengganu-Kemaman pilihan penulis, tetapi penulis datang ke sini kadang-kadang mahu membeli barang keperluan diri sendiri yang tidak pernah cukup bagi seorang wanita. Hehe.


Jika anda ingin tahu, di tingkat atas Stesen bas MPKT ini terdapat banyak deretan kedai-kedai yang menjual pelbagai jenis dan saiz tudung, kedai pakaian (kain pasang, baju blaus, t-shirt dan pakaian kanak-kanak), kedai aksesori dan barangan perkahwinan, kedai barang kemas, dan juga kedai jahitan. Ha'ah, boleh rambang mata anda jika datang membeli tudung di sini.

Kedai emas pilihan penulis ialah Kedai Tukang Emas Encik Ishaq. Anda boleh hubungi beliau di nombor 012 - 963 7343.

Berminat untuk membeli tudung? Anda boleh hubungi :

Hajjah Wook Binti Saad @ Said

Nombor telefon : 09-623 1164
dan
012-921 1164


Boleh dikatakan di sini menjadi tempat wajib bagi golongan wanita di Negeri Terengganu Darul Iman untuk memilih pakaian dan tudung yang mereka berkenan. Mungkin kerana disebabkan, harga yang ditawarkan di sini amat berbaloi dan cukup murah berbanding di tempat lain.

Di tingkat atas menempatkan deretan kedai-kedai pakaian dan tudung. Di tingkat bawah terdapat kemudahan tandas dan bilik mandi awam. Kedua-dua nya dikenakan bayaran. Kedai runcit dan kedai makan turut disediakan di Stesen bas MPKT.

Tatkala menjelang musim perayaan setiap tahun, suasana di Stesen Bas MPKT ini akan menjadi bertambah sesak dengan kehadiran pengunjung yang ingin memeriahkan Negeri Terengganu.

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan