Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Isnin, Julai 05, 2010

Entri 70 : Taman Rekreasi Bukit Puteri


Tidak pernah terdetik di hati penulis untuk sampai ke Bukit Besi. Inilah kali pertama penulis menjejakkan kaki ke sini. Tatkala kereta kancil abah penulis melangkah masuk ke pintu gerbang utama taman rekreasi ini, secara spontan penulis berasa kagum yang teramat sangat. Iye lah kan, di dalam Bukit Besi pun, rupa-rupanya masih tersimpan kukuh khazanah yang begitu berharga. hehe


Inilah dia tempat untuk anda berekreasi di daerah Dungun - iaitu Taman Rekreasi Bukit Puteri Bukit Besi. Wah cukup panjang sekali nama yang diberi. Sama panjang jaraknya dengan pintu gerbang yang setia menyambut kedatangan pengunjung-pengunjung yang datang ke sini.

Di sepanjang jalan melangkah masuk ke Taman Rekreasi Bukit Puteri Bukit Besi. Ha. tengok itu, siap ada kelab golf lagi. Macam seronok sahaja tempat ini kan?

Jika perut terasa lapar, kemudahan kedai makan juga ada disediakan.

Oh ya, bukan ini yang menjadi fokus utama di Taman Rekreasi Bukit Puteri. Ini hanyalah kemudahan sampingan yang terdapat di sini.

Menariknya di sini adalah perkhidmatan rekreasi air yang disediakan untuk anda sebagai pengunjung. Mahu lihat sendiri jadual perkhidmatan air ini?


Klik untuk gambar yang lebih jelas.

Perkhidmatan air yang disediakan adalah "paddle boat" dan kayak sahaja. Kadar bayaran yang dikenakan telah ditetapkan mengikut jangka masa penggunaan perkhidmatan air ini.

Untuk menggunakan perkhidmatan air ini juga, anda harus menaikinya di jeti yang telah siap khusus untuk anda.


Ini jetinya.

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan