Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Khamis, Julai 01, 2010

Entri 68 : Taman Rekreasi Mini Zoo Kemaman



Melalui jalan di Bukit Takal, daerah Kemaman. Jeng-jeng ini lah dia Taman Rekreasi dan Mini Zoo Kemaman. Kedudukannya yang terletak di tepi jalan raya utama pasti akan menarik perhatian anda untuk melangkah masuk ke pintu gerbang taman rekreasi ini yang begitu besar dan jelas tersergam indah. MasyaAllah cantik juga pintu gerbang nya kan? hehe


Harga tiket untuk masuk ke Taman Rekreasi dan Mini Zoo Kemaman ini adalah seperti yang terpampang di dalam gambar di bawah ini. Sengaja penulis ingin anda melihat sendiri harga tiket masuk ke sini yang agak berpatutan juga. Tengok itu, siap ada promosi lagi. Hehe.


Sudah selesai membeli tiketnya, apa kata anda baca dahulu peta yang disediakan di pintu masuk Taman Rekreasi dan Mini Zoo Kemaman ini sebagai panduan sepanjang di perjalanan. Rasanya tidak susah bagi anda ingin melihat sendiri apa yang menariknya disediakan di sini kan?


Apa yang menariknya, selain terdapat pelbagai jenis spesies tumbuhan dan juga haiwan, di sini juga disediakan kemudahan kenderaan buggy, water boom, jambatan gantung, pondok rehat dan kedai runcit untuk kegunaan semua pengunjung yang datang ke sini.

Di antara spesies tumbuhan dan haiwan yang dapat anda lihat secara terus di sini.


Untuk merasai pengalaman menaiki gajah, anda boleh mencuba pakej menaiki gajah di Pusat Santuari Gajah dengan kadar bayaran RM 20.00 sahaja.


Kenderaan buggy.

Tangga yang disediakan untuk naik ke jambatan gantung.

Dari atas jambatan gantung ini, anda akan dapat melihat tarikan terbaru di Taman Rekreasi dan Mini Zoo Kemaman iaitu dua ekor harimau yang diberi nama Courtney dan Chiko. Mahu berkenalan dengan kedua-dua harimau yang comel ini? hehe. Anda boleh lihat gambar di bawah ini.

Courtney dan Chiko.

Permainan air yang diberi nama water boom yang juga turut menjadi tarikan anak-anak kecil untuk bermain air di sini.

Untuk datang ke Taman Rekreasi dan Mini Zoo Kemaman, anda boleh merujuk pada peta di bawah ini.


Dalam jarak beberapa kilometer untuk sampai ke Taman Rekreasi dan Mini Zoo Kemaman, anda pasti akan berjumpa dengan beberapa papan tanda seperti di bawah ini.


Saya mahu cetak entri ini.

4 komen sahaja:

Puteri Salju berkata...

aik... bw kamera pun kene cas ker?

DA'miroo Photography berkata...

bakpew plop bowok camera cas???

mohd syahzwan ibrahim berkata...

Patutnya dua eko gimau tu diberi nama Jusoh dan Deramang sebab ini gimau dok zoo Kemamang Terengganu buka gimau zoo San Diago.
Hawa macam nak lempang orang yang bagi nama Kat gimau tu

mohd syahzwan ibrahim berkata...

Patutnya dua eko gimau tu diberi nama Jusoh dan Deramang sebab ini gimau dok zoo Kemamang Terengganu buka gimau zoo San Diago.
Hawa macam nak lempang orang yang bagi nama Kat gimau tu

Catat Ulasan