Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Khamis, Julai 01, 2010

Entri 67 : Sungai Lasir Tasik Kenyir


Sungai Lasir di Tasik Kenyir tidak pernah sunyi dan lekang daripada menjadi sasaran golongan kaki pancing merasai pengalaman memancing di sini. Kebiasaannya golongan ini akan datang secara berkelompok. Tidak meriahlah jika ingin memancing secara berseorangan di tempat yang indah begini kan? hehe.

Terdapat banyak pakej untuk memancing yang ditawarkan di Tasik Kenyir. Salah satu syarikat yang menawarkan perkhidmatan di Sungai Lasir ini adalah Tasir Kenyir Enterprise.


Berminat untuk menggunakan perkhidmatan di Tasik Kenyir Enterprise? Anda boleh hubungi nombor-nombor yang tertera di bawah ini :

  • Idris - 019-9348787
  • Arif - 013-9956304
  • Pejabat - 09-6817787
Anda pasti ingin merasai pengalaman bermalam di dalam bot yang berbentuk seperti rumah rakit. Lihat gambar bot di bawah ini. Bot ini juga merupakan salah satu pakej yang disediakan di Tasik Kenyir Enterprise. Bagi pendapat penulis sendiri, memang unik, menarik dan cantik sekali bentuk bot ini. Mungkin pendapat anda berbeza dengan penulis.


Jika anda tidak berminat untuk memancing, apa kata anda mengambil peluang ini dengan menaiki bot yang disediakan untuk pengunjung mengelilingi Tasik Kenyir. Melihat sendiri permandangan tasik yang sejuk dan menghijau merupakan satu pengalaman yang jarang-jarang anda rasai sebelum ini. Ini pasti akan turut menggamit hati dan memori anda untuk datang lagi ke Tasik Kenyir selepas ini.





Sudah puas bermain air tasik, anda juga boleh mencuba aktiviti-aktiviti yang boleh dilakukan di daratan. Apa yang ada di daratan? Oh ya. Jika anda tidak datang sendiri ke sini, anda tidak akan tahu apa keistimewaannya tempat yang menjadi destinasi popular ramai pelancong-pelancong dari dalam negara dan luar negara ini.

Selain daripada Sungai Lasir, di Tasik Kenyir juga ada beberapa tempat menarik lain lagi yang menyediakan perkhidmatan yang setiap satunya pasti menjanjikan pengalaman yang berbeza kepada anda. Anda boleh klik di sini jika ingin tahu lebih lanjut lagi mengenai Tasik Kenyir.




Selain daripada pakej untuk memancing yang disediakan di sini, kemudahan dan aktiviti-aktiviti yang lain juga turut ada di Tasik Kenyir. Di antaranya adalah tapak perkhemahan dan kemudahan, Menara Permandangan, Hentian Utama dan Jambatan Cantung.


Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan