Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Khamis, Julai 08, 2010

Entri 76 : Pasar Bandar Marang



Pasar Besar Dungun sudah anda lawati,

Apa kata anda datang ke sini,
Pasar Bandar Marang nama diberi,

Apa yang dihajati ada di sini.


Alang-alang sudah sampai di daerah Marang, anda patut singgah sebentar di Pasar Bandar Marang. Tidak mahu singgah sebentar? Ha'ah. Singgah lama sedikit pun tidak mengapa. Hehe. Ini kerana terdapat beberapa tempat menarik lain lagi yang juga terletak amat hampir dengan Pasar Bandar Marang.


Pasar Bandar Marang terletak di pedalaman daerah Marang. Anda harus masuk ke kawasan pedalaman menghala ke arah pesisir Pantai Marang dahulu sebelum berjumpa dengan pasar ini. Kedudukannya yang juga terletak di pesisir pantai ini dilihat sama sahaja seperti keadaan di Pasar Besar Dungun yang juga terletak di pesisir Sungai Dungun.

Permandangan dari arah belakang deretan kedai-kedai makan di Pasar Bandar Marang.

Anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai spesies ikan-ikan yang terdapat di sini? Boleh berkunjung ke Pejabat Perikanan Daerah Marang.

Di sekitar Pasar Bandar Marang - terdapat kemudahan kedai makan, Gerai Buah-Buahan Segar (GBBS), pondok rehat, tempat meletak kenderaan, Pejabat Perikanan daerah Marang dan juga Taman Rekreasi Awam Bandar Marang yang begitu cantik menghadap pesisir Pantai Marang ini.

Kemudahan-kemudahan yang telah disediakan di sini sentiasa menarik perhatian pelancong-pelancong dari luar dan dalam daerah Marang untuk datang ke sini lagi. Iye lah kan, sambil berbelanja sakan membeli barang keperluan dan buah tangan untuk keluarga tersayang, anda juga boleh berjalan-jalan mengambil angin di pesisir pantai yang begitu indah sekali. Hehe.

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan