Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Khamis, Ogos 26, 2010

Entri 86 : Dataran Shah Bandar


Berdekatan dengan
Istana Maziah, KT Bowl Astaka, Bukit Puteri, Bazaar Warisan, dan juga Bot Tambang Seberang Takir, terdapat satu lagi mercu kebanggaan warga Negeri Terengganu Darul Iman yang sentiasa tidak lekang dengan pelbagai karnival dan acara menarik yang diadakan di sini.

Dataran Shah Bandar - nama yang begitu unik sekali seolah-olah sudah menggambarkan betapa gahnya keadaan tempat yang sering diperkatakan di bibir masing-masing. Kedudukannya yang cantik terletak di pesisir Sungai Kuala Terengganu ini menjadikan Dataran Shah Bandar sebagai salah satu lokasi untuk sesi penggambaran yang sentiasa mencuri hati pengunjung berkunjung ke sini.


Karnival Jualan sempena Hari Raya yang bakal menjelang tiba sedang berlangsung di Dataran Shah Bandar, Kuala Terengganu.

Saya mahu cetak entri ini.

1 komen sahaja:

Jαnnαhツ berkata...

salam. saya blogger ganung.

Catat Ulasan