Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Ahad, Ogos 15, 2010

Entri 83 : Pulau Perhentian


Satu lagi pulau perlancongan yang amat popular di kalangan pelancong dari dalam dan juga luar negeri Terengganu adalah Pulau Perhentian. Terletak di daerah Setiu, Pulau Perhentian menjadi destinasi dan pilihan ramai sebagai salah satu lokasi percutian yang insyAllah sentiasa menjanjikan pengalaman cukup mengagumkan kepada anda semua jika ingin berkunjung ke salah satu pulau yang terdapat di Negeri Terengganu Darul Iman.



Sudah namanya pulau di lautan, kemudahan dan perkhidmatan yang disediakan di sini tidak jauh berbeza berbanding di Pulau Kapas yang terletak di daerah Marang. Melihat kebiruan, kejernihan dan kecantikan airnya yang cukup cantik dan terpelihara, secara tidak langsung penulis turut berasa kagum dan takjub dengan ciptaan Allah S.W.T ini.

Tetapi cukup indah lagi jika alam semula jadi ini sentiasa dijaga dengan rapi oleh kita semua kan.





Pulau Kapas jauh ke hulu,
Gunung Daik bercabang tiga,
Pulau Perhentian harus dituju,
Destinasi utama sekeluarga.

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan