Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Ahad, Ogos 08, 2010

Entri 82 : Restoran Montona Seafood


Di sepanjang perjalanan penulis kembali ke asrama Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Kampus Gong Badak, Kuala Terengganu, terdapat banyak pilihan kedai-kedai makan dan juga restoran-restoran makanan laut yang agak tersohor dengan kelazatan makanannya yang tersendiri.


Salah satu restoran makanan laut yang menjadi pilihan penulis untuk menjejakkan kaki adalah Restoran Montona Seafood yang terletak berhadapan dengan pagar kawasan Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Seberang Takir. Restoran ini sering menjadi pilihan kebanyakkan pelanggan-pelanggan untuk menjamu selera pada waktu petang hingga ke malam bersama keluarga tersayang.

Menu makanan yang tersedia di Restoran Montona Seafood Gong Badak.

Air limau nipis sejuk - RM1.40
Air laici sejuk - RM2.00

Menu yang penulis sempat rasa di sini - iaitu bihun rakna dengan harga RM4.50. Yummy!

Nasi goreng ikan masin.

Nasi putih dan tomyam campur.

Kunjungan terkini penulis dan rakan-rakan pada petang tadi kadangnya serasa masih tidak puas untuk bertandang lagi ke Restoran Montona Seafood lagi selepas ini.

Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan