Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Khamis, April 22, 2010

Entri 3 : UDM Kampus Kusza


Penulis masih lagi bergelar seorang pelajar sepenuh masa. IPTA yang menjadi pilihan penulis untuk menyambung pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda Sains
Komputer (Pembangunan Perisian) ialah Universiti Darul Iman Malaysia (UDM) Kampus Kusza. Sebelum belajar di peringkat ijazah sarjana muda sekarang, penulis juga merupakan pelajar Diploma Teknologi Maklumat di UDM Kampus Kusza.

Ini adalah logo UDM. Cantik, tertarik memang menggamit hati untuk ke sini

Kenapa masih lagi berada di sini? Tidak bosan ke? Tidak sama sekali. Penulis suka akan suasana di UDM berbanding di IPTA-IPTA lain. Bukan disebabkan tidak berminat hendak ke negeri lain, tetapi mungkin sudah rezeki penulis untuk menimba ilmu dan pengalaman di negeri sendiri.

Jadi. Kita rebut sajalah peluang yang sudah ada di depan mata kan...

Secara umumya, UDM mempunyai 3 kampus yang terletak berjauhan di antara satu sama lain. UDM Kampus Besut merupakan kampus utama. Di sinilah akan ditempatkan pelajar-pelajar di dalam bidang Sains dan juga Teknologi Maklumat.

- UDM Kampus Kota -

UDM Kampus Kota terletak di tengah-tengah bandar Kuala Terengganu dan berhadapan dengan Hospital Sultanah Nur Zahirah. Di sini pula ditempatkan pelajar-pelajar Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan. Untuk jangka masa sekarang hingga dua tahun lagi, semua pelajar-pelajar UDM ditempatkan di UDM Kampus Kusza sementara Kampus Besut masih lagi dalam proses pembinaan.

Ingin tahu lebih lanjut mengenai Universiti Darul Iman (UDM) Malaysia? Sila klik UDM

Untuk makluman tambahan juga, UDM Kampus Kusza terletak di kawasan Gong Badak - di mana di sini berpusatnya beberapa tempat menuntut ilmu untuk anak-anak terengganu khususnya. Di antaranya termasuklah Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Institut Perguruan Sultan Mizan (dahulu dikenali sebagai Maktab Perguruan Batu Rakit), SMK Teknik Lapangan Terbang, SMK Teknik Kompleks Gong Badak, SK Gong Badak dan ada beberapa lagi....



Di antara permandangan di dalam UDM Kampus Kusza. Mengagumkan..


Salah satu dekorasi bunga yang menarik yang berada di persekitaran UDM Kampus Kusza.


Oh ya penulis suka memberitahu kepada anda bahawa
UDM Kampus Kusza sudah dikenali dengan nama Universiti Sultan Zainal Abidin (UnisZA) Kampus Gong Badak setelah diwartakan di dalam perlembagaan universiti pada bulan Mei 2010.

Kalau nak tahu lebih lagi, sila lah datang ke UniSZA Kampus Gong Badak ini.

Saya mahu cetak entri ini.

2 komen sahaja:

bst enterprise berkata...

promosi para pelajar print assigment dengan dakwat berkualiti tinggi(kalis air) dengan harga rm 0.10
http://bstenterprise.blogspot.com

Unknown berkata...

Assalamualaikum kepada penulis.. saya dari selangor.. saya dapat sambung study di unisza course sama mcm penulis.. agak2 kampus di besut dah siap ke?? Sbb nye saya cuma ke kampus kota dan kampus gong badak je hari tu.. x sempat ke kampus besut..

Catat Ulasan