Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Jumaat, April 23, 2010

Entri 8 : Pantai Tok Jembal


Di pagi hari yang hening dan mendamaikan..Berjalan ke pantai memang menyeronokkan.

Berjalan kaki ke pantai merupakan salah satu aktiviti penulis di setiap kali ada kelapangan waktu. Bersama rakan-rakan dari asrama UDM Kampus Kusza, pastinya akan menuju ke Pantai Tok Jembal yang paling terdekat di situ. Dengan berbekalkan roti canai dan bungkusan air yang dibeli dari kedai berdekatan, memang seronok bersarapan beramai-ramai sambil menghadap cahaya matahari pantai....Terasa segar segala-galanya


Terpegun tak? Subhanallah memang cantik Pantai Tok Jembal.

Gambar ekslusif dari kamera hak milik rakan penulis.

Ikan yang dijumpai hampir nyawa-nyawa ikan. Oksigen-oksigen!!

Dari jauh penulis sempat merakamkan gambar kapal terbang di udara. Anda nampak tak?




Berlatar belakangkan pelajar-pelajar UMT yang sedang mandi-manda.

Bagi anda yang ingin melalui jalan yang paling senang untuk datang ke Pantai Tok Jembal adalah daripada UDM Kampus Kusza, anda hanya perlu mengambil jalan lurus terus ke Universiti Malaysia Terengganu (UMT). Dan daripada UMT, teruskan perjalanan sehingga anda berjumpa dengan satu simpang ke kiri arah jalan ke Pantai Tok Jembal.

Seterusnya, anda akan bertemu dengan Kompleks Asrama pelajar-pelajar UMT. Jangan berhenti lagi di sini. teruskan perjalanan sehingga anda akan dapat melihat Pantai Tok Jembal melambai-lambai ke arah anda. Hehe.


Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan