Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Jumaat, April 30, 2010

Entri 15 : Bengkel ICO Napp MDEC


Selamat Datang Ke ICT & Multimedia Terengganu 2010....

Booth pameran daripada Fakulti Informatik, UDM Kampus Kusza. Cantik kan?

Ini merupakan salah satu aktiviti bermusim yang telah diadakan di Negeri Terengganu. Pameran ini diadakan selama 4 hari iaitu dari 1 hb April hingga 04 hb April 2010 yang lepas. Tempat berlangsungnya pameran ini adalah di Terengganu Trade Centre (TTC).

Secara keseluruhannya sambutan yang diberi menggalakkan walaupun tidak lah sehebat pameran-pameran komputer yang biasa diadakan di Kuala Lumpur yang pastinya sentiasa mendapat sambutan amat menggalakkan.

Selain daripada pameran-pameran yang berlangsung sepanjang Minggu ICT dan Multimedia, penulis yang juga merupakan salah seorang exco untuk Persatuan Mahasiswa Fakulti Informatik serta beberapa exco yang lain turut sempat menyertai satu Bengkel ICO Napp yang dianjurkan oleh Syarikat Brainstorm Technologies Sdn. Bhd dengan kerjasama daripada pihak MDEC. Bengkel ini diadakan di Perpustakaan Awam Negeri Terengganu pada 04 hb April 2010.

Bengkel ICO Napp ataupun dengan bahasa mudahnya dipanggil Bengkel IPhone Development Training ditawarkan kepada pelajar-pelajar di peringkat Sekolah Rendah dan Menengah serta juga untuk pelajar-pelajar IPT.


Penulis dan rakan-rakan diajar untuk menghasilkan perisian yang digunakan di dalam iPhone. Hasilnya, penulis memang amat berpuas hati dengan bengkel ini yang jarang disediakan. Jika diizinkan, penulis ingin menyertai bengkel sebegini lagi selepas ini.

Lihat hasilnya yang telah diajar oleh fasilitator bertauliah dari Brainstorm Technologies.

Peluang menggunakan komputer riba berjenis Apple dengan Sistem Operasi Mac tidak dilepaskan begitu sahaja. Tetapi sayangnya komputer riba ini merupakan model lama. ehe

Fasilitator dari Brainstorm Technologies, Encik Azizi Khalid yang sanggup datang nun jauh dari Kuala Lumpur. Terima kasih banyak diucapkan

Saya mahu cetak entri ini.

1 komen sahaja:

Sumaiyyah berkata...

salam kak..
sy salah seorg pelajar UDM..
bercadang nk buat karnival ICT di udm.
kalau nk jemput Fakultyi Informatik buat pameran..
macam mana prosedur nyer?
boleh email kat syauqahwardah@rocketmail.com
terima kasih atas kerjasam akak

Catat Ulasan