Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Khamis, April 22, 2010

Entri 4 : Peta Gong Badak


Peta sebahagian kecil kawasan Gong Badak.

Rasanya anda dapat melihat Masjid Kusza (sekarang dikenali dengan nama Masjid UDM) di dalam peta gong badak ini. Oh ya, jika anda yang ingin mengenali UDM Kampus Kusza, di sini lah terletaknya tempat ini yang merupakan salah satu institusi awam yang menjadi pilihan bagi anak-anak Terengganu melanjutkan pengajian di peringkat tertinggi.

Di sekitarnya juga terdapat beberapa kampung yang juga tidak kurang menariknya untuk dilawati. Di antaranya Kampung Telaga Batin, Kampung Pak Tijah, Kampung Tok Jembal, Kampung Gong Badak, Kampung Kubang Badak, Kampung Gelam, Kampung Gong Datok, Kampung Pak Tuyu, Taman Desa Murni dan juga Kampung Gong Pak Jin.

Ada banyak lagi kampung-kampung lain di kawasan Gong Badak ini. Kalau anda mahu tahu lebih lanjut lagi, kena lah datang menjenguk ke mari.

Jom kenali Negeri Terengganu Darul Iman.

Saya mahu cetak entri ini.

1 komen sahaja:

Homestay, Musafir Homestay, Gong Badak, Kuala Terengganu berkata...

http://1.bp.blogspot.com/-UiDCwz_wqzI/TkfheT9ghEI/AAAAAAAAAQA/Ssc-f9bqMzs/s1600/peta+homestay+copy.jpg

Catat Ulasan