Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Khamis, September 16, 2010

Entri 92 : Pasar Besar Kedai Payang


Orang kata tempat jauh lagi kan dikenang, apatah lagi tempat yang sudah berada di depan mata kita pasti akan disinggah selalu. Iye kan? Begitu juga kisahnya dengan Pasar Besar Kedai Payang yang terletak berhadapan dengan Bazaar Warisan, Bukit Puteri dan Jeti Bot Tambang Seberang Takir ini.


Walhah penulis sendiri sudah acap kali pergi ke bandar Kuala Terengganu, pasti akan ada permintaan dari teman-teman yang mengajak untuk singgah sebentar di Pasar Besar Kedai Payang walaupun kami hanya pergi dengan berjalan kaki sahaja daripada Stesen Bas MPKT.

Oh ya. Kami memang anak jati Terengganu yang sayang akan negeri kelahiran sendiri. hehe


Apa yang ada di sini?

Pasar Besar Kedai Payang menyediakan pelbagai jenis makanan kering seperti keropok, belacan segar dan makanan tradisi Negeri Terengganu serta buah-buahan segar yang dijual dengan harga berpatutan di samping pelbagai barangan keperluan harian yang lain lagi.


Barangan plastik, barangan dapur, pakaian, kain sutera pasang, kain songket serta selipar cantik turut ada dijual di sini.




Pasar Besar Kedai Payang mempunyai beberapa tingkat yang penulis sendiri tidak berapa pasti bilangan tingkat yang ada di sini. Kemudahan tangga disediakan untuk anda naik ke tingkat atas bangunan pasar ini.


Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan