Assalamualaikum w.b.t. Salam Ceria, Salam Mesra dan Salam Satu Terengganu dari Penulis terengganucunsokmo.blogspot.com. Blog ini Menceritakan Secara Ringkas Mengenai Negeri Terengganu Darul Iman - Bandaraya Warisan Pesisir Air. Selamat Mengenali Negeri Terengganu di Hatiku Selalu. Semoga Bermanfaat Untuk Pengetahuan Anda. Terima Kasih!

Selasa, Julai 06, 2010

Entri 73 : Taman Persiaran Bandar Chukai


Tidak ramai yang tahu mengenai kewujudan Taman Persiaran Bandar Chukai yang terletak di tengah-tengah bandar Chukai, daerah Kemaman. Taman ini dahulunya sering menjadi tumpuan orang ramai datang ke sini untuk bersiar-siar menghirup udara segar di pesisir Sungai Kemaman. Disebabkan pembangunan yang semakin pesat di daerah Kemaman, Taman Persiaran Bandar Chukai sudah menjadi semakin sepi tanpa kehadiran pengunjung.


Walaupun begitu, keindahan semula jadi yang ada di taman ini masih tetap terpelihara. Kedudukan Taman Persiaran Bandar Chukai yang terletak di tepi Stesen Bas Bandar Chukai ini menjadi faktor utama taman ini sentiasa dijaga rapi.

Stesen Bas Bandar Chukai jelas kelihatan dari Taman Persiaran Bandar Chukai.


Pintu masuk utama di Taman Persiaran Bandar Chukai ini sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda untuk berkunjung ke sini.

Iye lah kan, jika sudah terlalu lama berada di dalam bas yang berhawa dingin, pasti anda juga teringin menghirup udara segar di taman persiaran yang cantik ini kan. Cantik sangat ke taman ini? Anda lihat sendiri gambar-gambar yang seterusnya. Ok





Permandangan menghadap Sungai Kemaman dapat dilihat jika anda berada di Taman Persiaran Bandar Chukai. Memang cantik sekali. Subhanallah


Ha. Jika sudah namanya berada di kawasan penguatkuasaan Majlis Perbandaran Kemaman, sudah tentu ada undang-undangnya di Taman Persiaran Bandar Chukai ini. Anda boleh baca di bawah ini.


Saya mahu cetak entri ini.

0 komen sahaja:

Catat Ulasan